Skip to content

FAQ

 

VEELGESTELDE VRAGEN

 

Waarom TaxSki?
TaxSki is een platform gericht op het in contact brengen van wintersportliefhebbers die samen een vervoer willen delen. Denk hierbij aan een transfer met taxi of huurauto binnen de Alpenlanden of met de eigen auto rechtstreeks vanuit Nederland.

Kan ik ook vanuit Nederland of België samen met iemand rijden?
Ja, dat kan. Naast het selecteren van alle wintersportplaatsen en dichtstbijzijnde luchthavens in Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Italië en Luchthaven München, kan je ook een rit plaatsen waarbij je Nederland of België als start- of eindpunt selecteert.

Leg eens kort de werking uit nadat ik mijn account heb aangemaakt?

  1. Aanbieder voert zijn reisdetails in via [Plaats je rit] en ontvangt hierbij bevestiging in de mailbox (check ook ongewenste post).
  2. Afnemer kan via verschillende filters zoeken naar aangeboden ritten en klikt op ‘stuur bericht’ zodra de juiste gevonden.
  3. Een venster opent zich waar de afnemer vervolgens zijn e-mailadres invult. In het voor-ingevulde formulier met reisgegevens kan eventueel nog meer informatie toegevoegd worden zoals naam, telefoonnummer, bagage, plaats van afspreken, etc.
  4. Aanbieder ontvangt reactie in zijn mailbox (check ook ongewenste post) met het e-mailadres van de afnemer als afzender. Op deze manier kan de aanbieder direct per e-mail reageren. Verdere afspraken gaan dan buiten www.taxski.nl om. TaxSki is gericht op het in contact brengen van aanbieder en afnemer.
  5. Aanbieder ontvangt in de bevestigingsmail (zie stap.1) ook een link om de rit te verwijderen als besloten wordt om samen te rijden.


Kan ik ook een taxi of huurauto via TaxSki boeken?
TaxSki biedt zelf geen vervoer aan en is niet verantwoordelijk voor enige vorm van (vervoers)overeenkomst en gemaakte afspraken tussen chauffeur, passagier of aanbiedende partij van vervoer.

Waarom moet je account hebben om een rit te plaatsen of te reageren?
Tijdens je registratie dien je jouw e-mailadres in te vullen. Op dit e-mailadres ontvang je een bevestiging nadat je een rit hebt geplaatst.
Wanneer iemand reageert op de geplaatste rit ontvang je hier ook reactie van per e-mail. In deze e-mail staat de afzender van degene die reageert.
In beide gevallen wordt het e-mailadres niet getoond op de website.

Welke contactgegevens zijn nodig voor registratie?
Alleen je voornaam en je e-mailadres vragen wij. Verdere uitwisseling van gegevens kunnen buiten www.taxski.nl om gedaan worden zodra aanbieder en afnemer met elkaar in contact zijn getreden.

Op welke momenten tijdens het proces kan ik een e-mail verwachten?
In totaal worden er 2 e-mails verstuurd tijdens het proces van plaatsen en reageren op een rit. Wanneer je een rit plaatst ontvangt de plaatser hiervan een bevestiging. Daarnaast ontvangt de plaatser van de rit een e-mail zodra iemand reageert via ‘stuur bericht’ achter de betreffende rit in het ritten overzicht.

Hoe verwijder ik als aanbieder mijn rit?
Na het plaatsen van een rit ontvang je hier van een bevestiging per e-mail. In deze e-mail staat een link om de rit te verwijderen.

Kan ik zelf mijn account verwijderen?
Ja, dit kan heel eenvoudig. Ga naar je account en aan de linkerzijde zie je de button ‘Verwijder Account’. Op het moment dat je jouw account verwijdert, worden alle ritten die onder dit account vallen ook automatisch verwijderd uit het overzicht.

De plaats of het gebied staat niet in het keuze menu om te selecteren?
Wij hebben zoveel mogelijk de meest voorkomende plaatsen en gebieden in het keuzemenu geplaatst. Het is mogelijk dat bijvoorbeeld een 
klein dorpje op de route ligt naar een plaats die wel in het keuzemenu staat. Leg dan aan degene met wie je wilt samen rijden voor of het mogelijk is om een tussenstop te maken. Daarnaast kan je altijd een e-mail sturen naar info@taxski.nl en zullen wij kijken of deze er alsnog tussen geplaatst kan worden.

Zijn er kosten verbonden aan het plaatsen of reageren op een rit?
Nee, hier zijn geen kosten aan verbonden.

Mijn vraag staat er niet tussen, kan ik contact opnemen?
Staat je vraag er niet tussen, stuur dan een e-mail naar info@taxski.nl en wij zullen hier zo snel mogelijk op reageren.